Cel mai puternic „De ce?”

Înainte de a începe să citești aventura mea, aș vrea să-ți spun că m-am mutat cu cățel și purcel 🙂 aici: http://vladtanase.ro/.

Sper să-ți placă noul meu blog și să creăm astfel o trainică legătură.

P.S. Blogul de pe care citești aceste rânduri va fi șters în curând așa că te aștept în casă nouă! 🙂

A fost anul trecut, chiar în ziua de Crăciun. Atunci a apărut un material la DigiTV (mulţumim!!!), în cadrul emisiunii Tinereţe fără bătrâneţe. Un material unde, alături de Andrei Roşu şi Andrei Gligor, am vorbit atât cât am putut şi cum am ştiut noi mai bine despre „De ce?”-ul nostru. Găseşti materialul în discuţie, aici:

A trecut ceva timp de-atunci, de fapt însăşi participarea noastră la 6633 era incertă la acel moment. Dar am luat-o pas cu pas, aşa cum vom face şi la Cercul Polar încercând să facem faţă celor 566 km în marea albă de gheaţă şi zăpadă.

Lucrurile au început să prindă contur. Nu fără eforturi însă. Am crezut în acest proiect şi nu am fost singurii. Spun asta pentru că în spatele companiilor care ne asigură suportul necesar sunt tot oameni. Oameni care au rezonat cu noi. Deschizătorii de drumuri au fost prietenii de la Clinica Eliade. Fără sprijinul lor n-am fi îndrăznit să sperăm că vom ajunge la Cercul Polar. Crede-mă când îţi spun că eram destul de demoralizat când, dimineaţa, ieşind la antrenament nu ştiam dacă mă antrenez pentru o cursă la care o să ajung sau o fac în van. Spun „în van” pentru că antrenamentele de mers pe care le făceam, nu prea ajută la alte concursuri în care trebuie să alergi în viteză. Clinica Eliade ne-a asigurat participarea pavând astfel calea celorlalţi oameni care au ales să meargă cu noi acolo. Cei de la Walmark şi City Grill ni s-au aliat şi ei în această aventură. În lipsa lor, n-am fi avut încălţări 🙂 sau bilete de avion. Cât despre Quantum Sport ce să mai spun… Ei mă susţin cu suplimentele de la High5 fără de care mi-ar fi infinit mai greu, dar şi cu echipamentul de compresie de la CEP atât de necesar mai ales în perioada de recuperare, perioadă cel puţin la fel de importantă precum antrenamentele în sine. Tuturor celor de mai sus le mulţumesc pentru încredere. Pentru mine contează foarte mult, este primul proiect în care am avut nevoie de susţinere din exterior iar simpla apariţie a acestor oameni mi-a demonstrat încă o dată că nimic nu este întâmplător.


Probabil că ai observat că vorbesc despre „proiect” nu despre „cursă”, iar motivul meu este simplu şi nu ţine de cât de fancy sună „proiect”: după cum am mai spus, pur şi simplu tot ce gravitează în jurul 6633 este foarte important. Şi acum să ajung şi la legătura cu titlul acestui articol. 🙂

IMG_1617

Odată ce am luat decizia de a participa la 6633, am început să ne gândim la ce presupune asta: costuri, logistică, timp etc. Astea erau câteva dintre lucrurile oarecum palpabile, iar participarea noastră era condiţionată de ele. Dar dincolo de toate astea, aşa cum o fac de ceva ani, am crezut că pot schimba ceva. Încă mai cred asta, la fel şi Andrei. Am ales astfel să încercăm să strângem ceva fonduri pentru Pădurea Copiilor. Nu m-a obligat nimeni să aleg acest proiect şi acum, de data asta. Am făcut-o cu inima deschisă. Şi o s-o mai fac (fundraising), poate şi pentru alte cauze, cine ştie…

IMG_1611

Pe scurt, după câteva întâlniri, proiectul devine „Aleg sa împăduresc” şi pentru că ne dorim un impact pe termen lung, mesajul pe care vrem să-l transmitem mai departe este următorul: nu trebuie neapărat să alergi ca să susţii Pădurea Copiilor, o poţi face oricum, „punându-ţi la bătaie” pasiunea. Concret, faci prăjituri bune? 🙂 Pregăteşte o tavă şi du-o la birou! Spune-le colegilor tăi care-i ocazia cu care le aduci prăjituri, explică-le că susţii Pădurea Copiilor şi gata, ai devenit fundraiser. 🙂 Se poate, chiar se poate.

În continuare, pentru că lipsa copacilor (cred că) ştim cu toţii că accelerează încălzirea globală şi poate conduce fie la deşertificare, fie la glaciaţiune, am ajuns la o răscruce. Aici a aparut în scenă Andrei Gligor care ni s-a alăturat în această campanie. Cu a lui participare la Marathon des Sables, Andrei a întregit acest proiect. Împreună am pus umărul la strângerea de fonduri pentru Pădurea Copiilor şi sunt mândru să vă anunţ că datorită vouă (noi suntem doar nişte mesageri până la urmă) Pădurea Copiilor este mai deasă cu circa 1530 de copăcei! 🙂

IMG_1609


Nu în ultimul rând, am şi eu un obiectiv personal, egoist poate. Acela că vreau să mă transform în omul care poate să finalizeze cu succes o astfel de încercare cu tot ce presupune ea. Pentru că tot ce presupune 6633, de la antrenament li strategie până la echipament şi nutriţie, totul, presupune disciplină şi atenţie la detalii. Şi cel mai important, toată aventura asta presupune să cazi şi să te ridici încontinuu. Nu îţi prieşte o piesă de echipament, înlocuieşte-o. Antrenamentul este prea dur şi poate plictisitor, adaptează-te. Trial and error. Despre asta este vorba. Sunt absolut convins că toate astea se vor transpune în viaţa mea reală şi că după astfel de încercări îmi va fi mult mai uşor, spre exemplu, să trec peste greutăţi sau să trag mai tare în viaţa de zi cu zi, la birou sau în trafic. 🙂

IMG_1622

Este nevoie de tine, fă un sacrificiu, donează un copăcel. Apoi rezervă-ţi o zi din viaţă şi vino cu mine să îl plantezi. O să înţelegi atunci de ce ne zbatem.

Mulţumesc.

P.S. Pentru donaţii, click aici: http://viitorplus.galantom.ro/6633-Arctic-Ultra

 

Un gând despre “Cel mai puternic „De ce?”

  1. Pingback: Cel mai puternic „De ce?” | Clinica Eliade

Lasă un comentariu